Markt- en klantgericht

Voorts is het van essentieel belang om de emotionele overwegingen te kennen waarom men voor uw product of bedrijf kiest of waarom men voor uw concurrent kiest.
Eveneens is het van eminent belang om het eigen bedrijf en zijn producten te leren zien vanuit hun klanten.
Op al deze vragen kan men zelf een verondersteld antwoord geven. Het is echter in het belang van de onderneming de vragen objectief te beantwoorden. En niet in de laatste plaats de mening van de markt en de klant te respecteren. En dat kunt u alleen maar doen door het hen te vragen. Dat betekent tevens dat bedrijfsblindheid geen kans gegeven wordt.

RMC vindt dat bij elk onderzoek ook goede conclusies en aanbevelingen horen. De uitkomsten moeten vertaald worden, zodat het beleid van de opdrachtgever fundamenteel gevoed wordt en gebaseerd is op de werkelijke situatie.
Aan tabellen en reeksen van antwoorden heeft een opdrachtgever niets. Het zijn de conclusies en de aanbevelingen die de kwaliteit van een onderzoek bepalen.